Cosori Norge bygget monsteromsetning på influencere

- en av dem solgte for over 700 000,- på 1 år

Cosori Norge tok markedet med storm når du kom med sine airfryere som skulle gjøre maten bedre og ikke minst sunnere. For eksplosiv vekst var influencere en del av strategien selskapet gikk hardt inn på, og det siste året har selskapet omsatt flere millioner kroner direkte fra influencere.

Vi har hatt 1 års samarbeid med en av våre profiler på Instagram; @angelica_lavkarbo og resultatene har vært intet mindre enn ekstreme. På en konto som under perioden har gått fra ca 15 000 følgere til litt over 20 000 følgere, har Angelica omsatt airfryere for vanvittige NOK 700 000,- +

Er det verdt risikoen å jobbe langsiktig?

- hit & miss, men totalen overrasker mange

Generelt sett er det stor skepsis til å tilknytte seg influencere over tid. Mange merkevarer er redde for å bomme, og betale for kampanjer som gir tap eller null inntjening. 

Denne risikoen tok Cosori Norge på strak arm på en, sammenlignet med det man regner som større influencere, er en ganske så liten nisje-konto.

For lavkarbo er absolutt en liten nisje, og det er stor konkurranse.

Fordelt over året har det vært 20 innlegg i feed/reel + tilhørende story – totalt 40 publiseringer

Cosori har betalt NOK 168 000 i honorar til influencer i 2022. Omsetningen?

På ett år er det omsatt maskiner for over 700 000,- på vegne av Cosori via Angelica’s profil!

Det er over 4 ganger investeringen tilbake i rene salg, i tillegg til branding-effekten og eventuelle “drypp” over til andre som av ulike årsaker gjerne ikke har kjøpt på Angelica’s kode, men hoppet på hos andre.

Ikke nok med det; totalt sett over året har innleggene oppnådd et engasjement på ekstreme 30%!

Snittsalget per publisering er NOK 35 000 og snitt-pris per publisering for Cosori har vært 8 500,-

Mye av suksess en kan skrive seg til at profilen har en ekstremt god match i forhold til målgruppe, samt at den har svært høy kredibilitet og engasjement. Disse tingene kombinert sett har vist seg å være utslagsgivende for hvor godt det langsiktige samarbeidet har gått.

Treffer målgruppen spot on

-slik gikk kampanjen

Noen utvalgte samarbeid

-se hvordan Angelica løste ambassadørskapet