Salg eller merkevarebygging?

En salgskampanje kan ikke ha samme strategi, innhold og utførelse som en kampanje for merkevarebygging.

Det blir det samme som å si til en sprinter at man forventer gode resultater også på et maraton…

Å identifisere intensjon og mål er avgjørende for suksess, og å sette suksesskriteriet allerede før kampanjen er viktig for å avgjøre om kampanjen har levert til forventningene.

På den måten unngår du at du sitter med enorme forventninger til konvertering når budskapet ikke er spisset for det.

Merkevarebyggende vinkling – Vi har et bredt utvalg løpesko tilpasset terrengløp. I vår løps simulator tester vi nøyaktig hvilke type sko som passer til nettopp deg.

Selgende vinkling – Kjøper du Puma X2 løpesko til dame og herre i dag, får du 15% rabatt hvis du bruker kode SALG15 

Vi hjelper deg blant annet med:

  • Konseptutvikling
  • Kampanje oppsett og kjøring
  • Kreativ rådgivning
  • Influencer-headhunting
  • Ambassadørskap
  • Analyse

Vi har egen Management portefølje og sitter på ca 700 millioner visninger på tvers av flere av de største sosiale medie-plattformene. I tillegg har vi ca 11 millioner følgere i vårt Management fordelt over profilene, kun i Norge.

Her er forresten også en svært god artikkel fra BI som omtaler hvorfor denne formen for markedsføring er ekstremt effektiv

Se noen av våre TikTok kampanjer

Se noen av våre kreative løsninger på tidligere kampanjer på TikTok

Match Masters

Over 1 million visninger

Match Masters

Enorm kreativitet

Eller se gjerne en av våre kunde caser her

Kellogg’s

Norges neste store skuespiller?

Se noen av våre Instagram kampanjer

Instagram er fortsatt en av de beste plattformene å annonsere på

Cosori Norge

Omsatt over 600k på Instagram

Amazon Prime

The Boys har superkrefter

Journal Post

Brennhet

Sjekkliste for en god kampanje

En godt gjennomført kampanje krever mer enn å “finne influencere med mange følgere”. Vår erfaring er at bedrifter som leter etter influencere å samarbeide med, bruker for liten tid til å faktisk vurdere om de man skal samarbeide med faktisk har potensial til å gi det man ønsker.

Her har du en sjekkliste over hva som kjennetegner en god kampanje:

  1. Grundig forarbeid med hvem, hva, hvorfor sentralt
  2. Klar forståelse for hva man realistisk kan få ut av en “kald” kjøring
  3. Fordelaktig delt inn i minst 3 deler over tid med flere publiseringer
  4. Kreativ utvikling av konsept og individuell tilpasning til influenceren
  5. Bruker influencere som er engasjert i produktet (ektehet i fremførelsen)
  6. Bruker influencere som er gode på historiefortelling (visuelt, språk)
  7. Bruker influencere som allerede er engasjerende
  8. Bruker influencere som forstår hvordan man tilpasser annonse til målgruppe
  9. Bruker influencere som klart og tydelig får formidlet intensjonen
  10. Bruker influencere som har en målgruppe som matcher produktet