De aller fleste som har prøvd seg på influencer markedsføring er kjent med fire begreper; engasjement, rekkevidde, visninger, demografi
De aller fleste analyseverktøy på markedet viser disse kategoriene, men visste du at man for eksempel faktisk kan se hva følgerne til en konto interesserer seg for?
Å få mye visninger på et innlegg betyr lite dersom de visningene man får er til feil publikum.
Med vårt system som utgangspunkt har du en mengde data og statistikker å gå ut i fra når du skal evaluere et samarbeid. Du kan blant annet se:
- Engasjement
- Vekstrate på profilen
- Attraktivitet for betalte samarbeid (basert på en rekke statistiske kriterier)
- Audience affinity (følgernes interessefelter)
- Audience brand affinity (merkevarer følgerne interesserer seg for)
- Influencer affinity (influencerens egne interesser)
- Influencer brand affinity (influencerens merkevarematcher)
- Audience lookalikes (influencere med lignende følgermasse)
- Kredibilitet (hvor mange av følgerne er aktive følgere)
- Fake følgere (bots, “døde” kontoer, kontoer som sjeldent er i bruk)
- Expected delivery (en prediksjon på hvor mange visninger og engasjement et innlegg med vedkommende kan gi)
- …og MYE mer.
Dette i tillegg til at vårt system har en egen kampanje modul, der du kan se sanntidsstatistikker over hvordan kampanjen går i tillegg til at du kan kommunisere direkte med influenceren i appen!
Se gjerne hvordan systemet kan brukes til å head-hunte konkrete influencere til din kampanje, basert på tall og statistikker.