Statistikk er mer enn likes

- vi har bransjens desidert dypeste analyseverktøy

De aller fleste som har prøvd seg på influencer markedsføring er kjent med fire begreper; engasjement, rekkevidde, visninger, demografi

De aller fleste analyseverktøy på markedet viser disse kategoriene, men visste du at man for eksempel faktisk kan se hva følgerne til en konto interesserer seg for?

Å få mye visninger på et innlegg betyr lite dersom de visningene man får er til feil publikum.

Med vårt system som utgangspunkt har du en mengde data og statistikker å gå ut i fra når du skal evaluere et samarbeid. Du kan blant annet se:

  • Engasjement
  • Vekstrate på profilen
  • Attraktivitet for betalte samarbeid (basert på en rekke statistiske kriterier)
  • Audience affinity (følgernes interessefelter)
  • Audience brand affinity (merkevarer følgerne interesserer seg for)
  • Influencer affinity (influencerens egne interesser)
  • Influencer brand affinity (influencerens merkevarematcher)
  • Audience lookalikes (influencere med lignende følgermasse)
  • Kredibilitet (hvor mange av følgerne er aktive følgere)
  • Fake følgere (bots, “døde” kontoer, kontoer som sjeldent er i bruk)
  • Expected delivery (en prediksjon på hvor mange visninger og engasjement et innlegg med vedkommende kan gi)
  • …og MYE mer.

Dette i tillegg til at vårt system har en egen kampanje modul, der du kan se sanntidsstatistikker over hvordan kampanjen går i tillegg til at du kan kommunisere direkte med influenceren i appen!

Se gjerne hvordan systemet kan brukes til å head-hunte konkrete influencere til din kampanje, basert på tall og statistikker.

Se eksempel på dokumentasjon her

Slik jobber vi for å gi deg best resultat

- statistikk er bare tall, helt til noen tyder dem

Dersom du allerede har lastet ned eksempel-analysen via knappen ovenfor, ser du en rekke tall og statistikker som gir mer eller mindre mening.

Men hva betyr det egentlig at, eksemplet Cristiano Ronaldo, har 27,33% følgere som er interessert i “Sport”?

Hva om man kobler på kategorien “Clothes” som er 27,02% av følgerne og kombinerer disse?

Mest sannsynlig ville dette, for et sportsmerke som selger klær, bety at innen de to kategoriene så vil det være noen som er representert i begge og noen som kun er representert i én av de.

Å vite at rundt 30% av følgerne faktisk interesserer seg for klær er nyttig informasjon om du skal bruke denne influenceren til et oppdrag.

Det er lett å la seg lure av at influencere har mange følgere, men hva betyr det for deg?

Vi ser på en kombinasjon av flere faktorer før vi avgjør om en influencer er en god match for merkevaren eller ikke, det holder ikke bare å se på engasjement og følgere.

Se gjerne denne informative artikkelen fra BI der de ser på om korrekt bruk av influencere faktisk har en effekt.

Kontakt oss for uforpliktende samtale