Match Masters

- få hele Norge hekta på mobilspillet som har tatt utlandet med storm

Match Masters fra utvikleren Candivore kom til oss etter stor suksess i utlandet, med et ønske om å “teppebombe” Norge og gjøre norske mobilbrukere frelst på det vanedannende spillet.

Sammen med utvikleren kom vi frem til at det beste alternativet var å kjøre organisk innhold, så tett opp til profilens egen stil som mulig, i tillegg til at vi fokuserte kun på TikTok som plattform.

Hver TikTok’er fikk i utgangspunktet ganske frie tøyler, men som management var vi sentrale i utviklingen av hver enkelt profil sitt konsept og skript.

Noen KPI’er for kampanjen var  en snitt visning på minst 700 000 per profil og 5 000 000 engagements totalt på kampanjen pluss minimum 50 delinger per profil.

Se noen nøkkeltall fra kampanjen med x19 ROI her

Snittvisning KPI 700 000 forventet – levert 1 150 000 (450 000 over forventet)

Snitt engagements 5 000 000 forventet – levert 21 800 000 (16 800 000 over forventet)

Snitt delinger per profil 50 forventet – levert 68,5 delinger (18,5 delinger over forventet)

Å gjøre det umulige mulig

- slik fikk vi en CPV på 0,0 (ja, du leste riktig)

Til denne kampanjen fikk vi NOK 50 000,- til rådighet for å spre budsjettet over noen av Norges aller største TikTok’ere. Her knuser vi til med vanvittige €94k på totalverdi på kampanjen noe som er nesten 19 (!!) ganger investert beløp!

Bare denne jobben i seg selv er en utfordring i seg selv når man ser på markedsverdien til de profilene som er med. Likevel klarte vi som et team å enes om et oppsett alle var fornøyde med og som kunden fikk en vanvittig uttelling på.

På 4,6 millioner visninger ser vi en CPV på NOK 0,010 totalt på kampanjen. Vi når ut til nesten 640 000 unike følgere, og får et engasjement på 7% som er ekstremt høyt.

Organisk er engasjementet på de ulike profilene:

Oda Rikheim 6,15%
Lars Henriksen 5,62%
Emma Schneider 2,91%
Amalie Kristoffersen 1,33%

Snitt organisk engasjement 4,00% / Snitt kampanje engasjement 7% (!!)

Vi får med andre ord 3% høyere engasjement på annonsen enn influencerens egne organiske engasjement i alle 4 tilfeller!

Snittvisning KPI 700 000 forventet – levert 1 150 000 (450 000 over forventet)

Snitt engagements 5 000 000 forventet – levert 21 800 000 (16 800 000 over forventet)

Snitt delinger per profil 50 forventet – levert 68,5 delinger (18,5 delinger over forventet)

Tallenes tale

-slik gikk kampanjen

Slik ble resultatet

-se hvordan våre influencere løste oppgaven på sin egen kreative måte