Pluto TV satser i Scandinavia

- tok over for ViaFree i 2022 og skal ta marked

Pluto TV  er en utfordrer i streaming-markedet eid av Paramount, som tilbyr sine tjenester i et marked med ekstrem konkurranse. Du har Netflix, HBO, Amazon Prime og et kobbel av andre små og store streaming-tjenester som kappes om mange av de samme kundene, men her har Pluto TV valgt å legge seg på en litt annen modell. 

Det er gratis å se fra Pluto TV og kanalen er 100% reklamefinansiert. Appen tok over for Viafree her i Norden i 2022.

Selv om Pluto TV ikke konkurrerer direkte med for eksempel nevnte Netflix eller HBO, baserer modellen seg på å dra tilbake lineær-tv seerne til plattformer seerne allerede er på.

Siden Pluto TV er helt nytt i Norden har hovedpoenget vært eksponering og merkevarebygging når vi kjørte i gang kampanjen.

Se noen nøkkeltall fra kampanjen vi dobler investeringen på her

Hvordan få resultat i et marked med knalltøff konkurranse?

- slik fikk vi bedre resultat enn forventet

Pluto TV ønsket en minimum eksponering mot 18-34 år med minst 50% av visningene. Samlet når vi en eksponering på 77,9% som er  27,9% høyere enn minimumskravet.

Slenger du på budsjettet a NOK 41 000 og ROI på NOK 73 000 er det vanskelig å ikke bli engasjert av en knapp dobling av investeringen!

På grunn av kontoens størrelse sammen med en samlet vurdering på at annonseringer stort sett presterer noe lavere enn organisk innhold, var kundens benchmark på minimum 60 000 visninger per konto, men med et håp om opp mot 80 000 visninger per konto dersom kampanjen traff godt på alle punkter.

Vi klokker inn med:
Emma Schneider på 115 500 visninger
Lars Henriksen på 124 100 visninger 
Niklas Marton på 100 800 visninger

TOTALT 340 400 visninger som er 160 400 flere enn minimumskravet og 100 000 flere enn “best case” fra kundens perspektiv.

På selve kampanjen ser vi en CPV på NOK 0,18 totalt på kampanjen, noe som både kunden og vi føler er ganske respektabelt og mye for pengene.

Organisk er engasjementet på de ulike profilene:

Niklas Marton 7,35%
Lars Henriksen 5,62%
Emma Schneider 2,91%

Snitt engasjement på kampanje 3%. Til å være en merkevarebyggende kampanje med subtile føringer inn mot salgsbudskap mener både kunden og vi at både engasjement og antall visninger tatt i betraktning er en veldig god prestasjon.

Tallenes tale

-slik gikk kampanjen

Slik ble resultatet

-se hvordan våre influencere løste oppgaven på sin egen kreative måte