SafeDrive jobber daglig med å forutse hendelser

- de hadde nok ikke sett for seg dette

SafeDrive  er et norsk selskap som omsetter for over 200 millioner, og har funnet sin plass hos norske forbrukere gjennom å tilby et apparat som blant annet varsler farer i veibanen.

Siden oppstarten har veksten kommet mye gjennom iherdig innsats av selgere, men nå er det på tide å prøve noe nytt; influencer markedsføring.

Resultatet hadde verken de eller vi sett for oss kunne bli såpass heftig, og TikTok og Instagram leverte varene i bøtter og spann!

Med et budsjett på NOK 150 000 sto det mye penger på spill, men med nesten 1 million i salg kan man muligens si seg fornøyd?

Budsjettet på NOK 150 000,- ga en reell verdi i ren reklameverdi på hele NOK 200 000,-

Hvordan få resultat i et marked med knalltøff konkurranse?

- slik fikk vi bedre resultat enn forventet

SafeDrive hadde en klar intensjon om å selge så mye som mulig på disse kjøringene. Branding var viktig, men dette var i aller høyeste grad en konverteringskampanje. Hvert salg er verdt NOK 4 990,- for kunden første året, og med nesten 1 million i omsetning tilsvarer det nesten 200 salg!

På grunn av kontoens størrelse sammen med en samlet vurdering på at annonseringer stort sett presterer noe lavere enn organisk innhold, var kundens benchmark på minimum 60 000 visninger per konto, men med et håp om opp mot 80 000 visninger per konto dersom kampanjen traff godt på alle punkter.

Vi klokker inn med:
Espen Berg på 158 200 visninger
Kent Sørensen på 116 600 visninger 

TOTALT 274 800 visninger og ikke minst et engasjement på 8% som er ganske så bra på en salgskampanje som dette når snittet globalt ligger mellom 1-5%!

På selve kampanjen ser vi en CPV på NOK 0,60 totalt på kampanjen, noe som både kunden og vi føler er ganske respektabelt og mye for pengene kampanjens formål tatt i betraktning sammen med verdien av konverteringer.

Organisk er engasjementet på de ulike profilene:

Espen Berg (TikTok) 7,30%
Kent Sørensen (Instagram) 7,67%
Kent Sørensen (TikTok) 28,15%

Snitt engasjement på kampanje 8%. Til å være en salgskampanje er det faktisk høyere enn 2 av 3 kontoer som er med i utregningen. Det må sies å være en ganske stor suksess!

Tallenes tale

-slik gikk kampanjen

Slik ble resultatet

-se hvordan våre influencere løste oppgaven på sin egen kreative måte