Kunne du tenkt deg å gi vekk kunder

... til konkurrenten?

Hvis kundene heller finner konkurrenten enn deg når de søker etter det du tilbyr, hva taper du på å gå glipp av 

1 kunde
👤

10 kunder
👤👤👤👤👤👤👤👤👤👤

50 kunder
👤👤👤👤👤👤👤👤👤👤
👤👤👤👤👤👤👤👤👤👤
👤👤👤👤👤👤👤👤👤👤
👤👤👤👤👤👤👤👤👤👤
👤👤👤👤👤👤👤👤👤👤

Hvis du kunne unngått det, ville du gjort noe

... for å unngå å miste omsetning som kunne vært din, hver måned og hvert år?

Øke omsetningen med 71% på et år?

- slik gjorde GYMSHARK nettopp det

GYMSHARK er en britisk produsent og forhandler av treningsklær og tilbehør med hovedkontor i Solihull, England.

Selskapet ble grunnlagt i juni 2012, og lager og distribuerer sitt eget utvalg av treningsklær. I 2020 ble selskapet verdsatt til over 1 milliard pund.

På bare drøye 10 år har selskapet gått fra “to tomme hender” til å bli verdsatt til over 13 milliarder, men hvordan har de klart det?

For å spare deg for tid gir jeg deg 2 valg:

👋 Er du en av de som ikke har tro på sosiale medier som noe som genererer kunde for bedrifter, da slipper du å lese lengre
👇 Er du en av de som vil vite hvordan et selskap kan øke salgene med til sammen 193% 3 år sammenhengende? Da leser du videre.

Takk, og velkommen videre.  Dette vil åpne øynene dine.

Tilbake til GYMSHARK og hvordan de har klart å skape et multi-milliard selskap på så kort tid grunnlagt av en 19 år gammel fulltidsstudent.

Men først, la oss se på et par tall fra deres reise som igjen underbygger hele påstanden om at sosiale medier er muligens den mest undervurderte formen for salgsaktivitet i Norge i dag:

🏋🏻‍♀️ Deres inntekt nådde $50M i 2017 og $128M i 2018

🏋🏻‍♀️ Deres nettoformue vokste raskt: $108K (2013), $1.5M (2014), $2.5M (2015), $3.4M (2016), $11.8M (2017).

🏋🏻‍♀️ 193% sammensatt salgsvekst over tre påfølgende år, fra 2013 til 2016.

Hvordan har de klart det?

Det korte svaret er sosiale medier.

Faktisk så hadde ikke grunnleggeren et fnugg av peiling eller forretningsplan og er sitert på følgende:

“it was more a case of ‘I really want to wear this,’ so I made it, [klærene]. It was literally a case of what would we want to pay for something… There was no considered approach. We were like, ‘we would pay £20.”

Ben Francis grunnlegger av GYMSHARK

Eksploderte “over natta” kun med et kontroversielt grep

- brukte knapt nok penger på betalt annonsering

Bortkastede penger i følge norske bedrifter

- alt er bortkastet når man gjør det halvveis

GYMSHARK har utelukkende bygget merkevaren sin, og dermed salg og omsetning, på én ting; kommunisere med kundene.

Bare se på tallene på bildet: Kun 1,81% av annonseringen deres er betalte annonser. Resten er ORGANISK

Nesten 46% av all trafikk nettbutikken får er ORGANISK. Det betyr at kundene vet hvem de er og søker selv.

Hvordan oppnår de det?

Det er jo ikke sånn at kunder bare automatisk vet hvem en merkevare er og søker dem opp på Google.

Gjennom flere år med UGC (User Generated Content), altså bruker generert-innhold, har de bygget opp en kunnskap i markedet “alle” kjenner til.

Tusenvis på tusenvis av innlegg på sosiale medier med #gymshark har blitt til hundrevis av millioner i omsetning.

Innlegg fra folk som faktisk ikke har noe som helst med GYMSHARK og gjøre, men som deler fordi de elsker merkevaren.

Så da er spørsmålet;

Hvorfor sier majoriteten av norske bedrifter at innholdsproduksjon til egne kanaler i sosiale medier er bortkastet tid og penger?

Vil de ha noe fra oss så kommer de til oss, ikke omvendt

- den dyreste tanken du kan tenke

Det er egentlig overraskende at såpass mange bedrifter rett og slett gir blaffen i å pleie kundene, og potensielle kunder, jevnlig over tid.

Ikke bare selge til, men pleie og kommunisere med.

Vi er en seriøs bedrift og seriøse bedrifter bruker ikke tid på plattformer der kundene ferdes i snitt nesten 5 timer per dag.

Det ville vært som å sette fyr på pengene.

Kildesjekk for den som tenker “5 timer? Yeah right!”

Det er omtrent nå du forventer å få presentert “mirakelet”.

Det er nå pitchen med “100 leads eller pengene tilbake” skulle kommet.

Men, det er ingen mirakelkur.

Sorry.

Hvis du tror på lokkematen med at ting er snudd på en dag bare du bruker nok penger, har du kastet bort tiden din.

Tenk på det.

Hvor langt kommer du i bedriftsverden med 10 000,- egentlig? Du kommer deg knapt nok til Bodø for den prisen.

Men, i bedrift er plutselig hver krone en investering av dimensjoner som hver og en (helt uten risk) skal bygge merkevaren til Coca Coliske proporsjoner, hvis ikke dropper vi hele greia.

Om kundene ikke nærmest sparker ned døren og tvinger pengene sine ned i kassa di første måneden, er opplegget svindel.

Helt ærlig:

Hvor mange bedrifter kjenner du til som har bygget merkevaren og relasjonen til kundene via en enkel “salgs trakt” i 14 dager eller med en engangsinvestering på noen skarve tusen?

Å bygge merkevare er en reise, og alle reiser starter en plass.

Velkommen til starten på et nytt eventyr.

Ditt starter her:

Prøv oss GRATIS i 1 uke og se hvordan vi jobber for å forbedre din bedrifts sosiale medier og kommunikasjon gjennom å drifte bedriftens sosiale plattformer i en liten test-uke!

Sammen bygger vi enten videre på det dere har startet, eller starter helt på blanke ark.

📝 Innholdsproduksjon for bedriften din til sosiale medier, som for eksempel, LinkedIn, Facebook eller andre
📅 Publiserings plan for innhold**
📢 Publisering av innhold på utvalgte kanaler
🛒 Annonsering*
📈 Analyser og forbedringer*
💡 Strategisk arbeid med kundemassen*
💯 Søkemotor optimalisering*

*disse tjenestene tilbys ikke i test-uken da totalen blir for omfattende for 1 uke, men kan fritt velges inn dersom man ønsker å sette sammen ulike tjenester i videre drift.
** en komprimert versjon av publiserings planen blir laget for test-uken. Enn full plan går fra måned til måned minimum 1 måned på forskudd.

Liker du det, blir du med i familien.

Liker du det ikke … kan det virke som vi brant alt kruttet i denne teksten, og det er jo passe kleint.

One hit wonder er vi dog ikke, og tar med oss over 10 års erfaring i bransjen du kan nyte godt av.

Ingen risiko for deg, og det eneste vi ber om er at du har et genuint, klart og tydelig mål om å ta tilbake kundene som nå flakker rundt fordelt over alle andre konkurrenter.

La oss starte med en meget hyggelig prat, så er vi om vi er de riktige for deg!

Lengste forhold til en leverandør jeg har hatt

- og en av få jeg stadig anbefaler videre

Da jeg eide FeC benyttet jeg Ronnie og gjengens tjenester i flere år. Evnen til å sette seg inn i et komplekst yrke som Sveiseingeniør har vært intet mindre enn imponerende.

Jeg er ikke spesielt glad i å skrive selv, så å ha et team som kan skrive som om jeg selv hadde skrevet det og med en faglig tyngde leserne forventer er befriende.

Etter FeC har jeg gått videre til investeringer i andre selskaper, og det gikk ikke lang tid før Ronnie og mine investeringspartnere satt i møter om samarbeid.

Anbefales på det absolutt varmeste.

Kathrine Molvik
Sveiseingeniør/Investor/Inspektør

Vi kan skape resultater over tid

- det beste fra to verdener i en og samme løsning; organisk + annonsering

Feks. www.dinbedrift.no